Al-Mundzir Al-Muntazhar

Birth Announcements

Adik Zuhayr is Coming Soon!
/center>

February 22, 2009

Kek Batik Kasih Sayang

Knp kek batik kasih sayang? sebab..pesan sahabat saya “masak kene penuh dgn kasih sayang, barulah sedapp!”, Jadi saya buat dgn penuh kasih syg, hasillnya, mmg lumayan!

Bahan-bahan:

- 3/4 cawan koko (nak sedap boleh guna koko vanhouten)

- 1 1/2 cawan gula (pandai-pandai agak)

- 1 paket biskut MARIE (dlm lingkungn 300gm)

- 3 biji telur

- 1 Cawan marjerin

- 1/2 cawan air suam (ni pon pandai2 agak, jgn cair sgt, jgn pekat sgt)

Methodologi:

1) Campur air suam + koko

2) Campur gula + telur + majerin + larutan koko

3) Masak atas api yang sederhana dan kacau sampai pekat

4) Bila dah nampak likat, matikan api, masukkan biskut Marie yang telah dipecah 4

5) Kacau-kacau (jgn kacau terlalu lama, nnt biskut lembik sgt, jgn kacau terlalu cepat, nnt biskut keras sgt, jd..ikutlah gerak hati anda..hehe)

6) Tuangkan adunan dalam loyang, nak bg sedap lagi, sadurkan coklat masakan kat permukaan kek dan taburkan kcg badam hancur, kemudian sejukkan sebentar

7) Jangan terus makan, simpan dalam peti ais semalaman

8) Siap untuk di makan




nmpak sedap kan?? try la ye..

*credit tu sue...

4 comments:

As said...

kek batik memang senang dan sangat best! :D

Anonymous said...

salam singgah.ai,expert nampak wat kek batik?!hehe..

أم زهير said...

dear Anonymous...

xdela expert sgt...resepi ni amik dari kawan..umm zuhayr if masak xpnah ikut resepi...sesedap rase je..hehe..

dear As...

hehe...teringin nk rase kek buatan as..

|| syazwaniadnan || said...

kek batik..
kek pertama dolu dolu. he he he