Al-Mundzir Al-Muntazhar

Birth Announcements

Adik Zuhayr is Coming Soon!
/center>

September 27, 2011

Bahagia dalam kesakitan

Alhamdulillah
Dah hampir 8 bulan Tuan Zuhayr membesar dengan selamat dalam rumah pertamanya
Hampir 8 bulan jugalah Ummi dapat tempuhi macam-macam pengalaman mengandungkan permata sulung Abi dan Ummi ni

3D USD. Muka Tuan Zuhayr dah jelas kelihatan. 
Persis siapa ya? Abi atau Ummi? Mata terpejam. Tapi kaki kuat menendang.

Ya, saat ni Ummi tengah sakit, Tuan Zuhayr
Sakit sangat-sangat di bahagian tulang belakang
Dah berbincang dengan Dr. Khairiah
Setakat ni InsyaAllah tak ada masalah saraf
Memang perkara biasa yang akan dilalui ibu-ibu yang kekurangan kalsium
Bezanya cepat atau lambat je
Ada orang next week nak bersalin baru rasa sakitnya
Ada orang pula seawal sama macam Ummi sekarang
Doktor cakap lagi, dengan penuh lemah lembutnya
Kalau awak dah 36 atau 37 minggu
Memang kita bagi bersalin je
Itu saja penyelesaian untuk hilangkan sakit ni
Tapi sekarang baru minggu 30
Jadi ada dua bulan lagi Ummi perlu bertahan
Ummi boleh!

Doktor nasihatkan supaya Ummi kurangkan berdiri
Tapi untuk mudah bersalin kan kena banyak berjalan
So, kat situ Ummi kena nilai sendirilah Pro n Con nye
Bagi Ummi, Ummi sanggup lakukan apa saja asalkan kamu dapat dilahirkan dengan selamat

Apapun, walaupun teramat sakit
Sampai kadang-kadang susahkan Abimu
Ummi bahagia. Tersangat bahagia.
Jadi Ummi tak kisah pun sakit-sakit ni
Moga ia menjadi Kaffarah dosa-dosa Ummi yang lalu

Moga Tuan Zuhayr jadi pejuang yang lebih kuat dari Ummi
Stay safe ye dear...

2 comments:

~cAhaYap3tUnjUk~ said...

Sooo cute..dagu cam dagu ko la nael..haha..moga slmt semuanya..;-)

أم زهير محمد فضلي said...

Dear ~cAhaYap3tUnjUk~

hehe aku pun cakap macam dagu aku..
Doakan aku tau..dekat dah ni ;)